Wyszukiwarka połączeń PKP
Lista dworców kolejowych w Polsce
Zwrot biletów PKP. Jak przebukować, anulować bilet za przejazd pociągiem? Anulowanie biletu na pociąg PKP.
Zdarza się, że osoba która zakupiła bilet na pociąg PKP postanawia go zwrócić. Jak odzyskać zwrot pieniędzy za wymianę biletu lub zwrot biletu?
Zdarza się, że osoba która zakupiła bilet nie jest w stanie z nie wiadomych przyczyn zrealizować swojej podróży więc pojawia się pytanie, czy można przebukować bilet PKP? Przebukowanie biletu jest możliwe na stronie internetowej PKP, na której został zakupiony bilet.
Bilety zakupione elektronicznie można zrealizować na stronie przewoźnika. Po zalogowaniu się na stronie przejdź do zakładki MOJE BILETY, a następnie wybierz płatność. Po znalezieniu odpowiedniego biletu użyj przycisku ZREALIZUJ. Wówczas opłacony wcześniej bilet zostaje anulowany i można bez problemu kupić nowy bilet. Proces wymiany należy jednak ukończyć nie później niż 15 minut przed godziną odjazdu pociągu.
Bilet można wymienić w kasie biletowej PKP lub na stronie internetowej na, której został zakupiony bilet. Wymianę biletu należy zrobić najpóźniej 15 minut przed godziną odjazdu pociągu. Zwrot pieniędzy przy kasie następuje od razu, a na stronie internetowej do 3 dni roboczych.
Bilet można oddać najpóźniej 5 minut przed godziną odjazdu pociągu, która jest napisana na każdym bilecie.
W podobnym przypadku jak w wymianie biletu można anulować bilet za pomocą online na stronie internetowej, na której został zakupiony bilet. Należy zalogować się na stronę PKP i wejść w zakładkę OPŁACONE gdzie znajduje się opcja ZREZYGNUJ. Po całym procesie otrzymamy zwrot pieniędzy za anulowany bilet do 3 dni roboczych.
Zwrot środków za niewykorzystany przejazd jest zawsze dostępny w kasie biletowej PKP, jak i na stronie internetowej PKP. Jednak nie jest zwracana cała kwota kupionego biletu, gdyż jest pobierana także kwota odstępnego przez przewoźnika w związku zachowaniu odpowiedniego terminu zwrotu.
Bilet można zwrócić zarówno na stronie internetowej jak i przy kasie biletowej PKP 15 minut przed planowanym wyjazdem pociągu. Zwrot pieniędzy przy kasie otrzymamy natychmiastowo, a dokonując zwrot przez internet do 3 dni roboczych.
Warunkiem zwrotu biletu miesięcznego jest zachowanie terminu ważności, czyli zwrot biletu może nastąpić najpóźniej 10 dnia okresu ważności biletu, a bilet okresowy nie później niż 30 dnia terminu ważności.
Zwrot biletu jest zawsze możliwa na stronie internetowej, na której został zakupiony bilet. Żeby to, zrobić należy zalogować się na stronę PKP i przejść do swojego konta, a następnie przejść do zakładki OPŁACONE znajdującej się na głównym ekranie. Kolejnym krokiem jest wybranie opcji WYMIANA dla biletu, który chcemy wymienić. Zostanie wyświetlona strona z nowymi parametrami podróży na, której można kupić nowy bilet. Za nowy bilet należy zapłacić ponownie, a zwrot środków o pełnej wartości nastąpi do 3 dni roboczych.
Aby dokonać zwrotu biletu internetowego, należy zalogować się na swoje konto na stronie internetowej PKP i wejść w opcje REZYGNUJ dostępną przy bilecie. Po ukończeniu tego procesu środki wrócą na nasze konto bankowe w terminie do 30 dni.
PKP zwraca za pociąg w przypadku jego spóźnienia. Pasażerowie mają prawo otrzymać częściowy zwrot za bilet niezależnie od przyczyny opóźnienia pociągu, nawet jeśli przyczyną opóźnienia jest siła wyższa pozostająca poza kontrolą przewoźnika.
Gdy kontroler stwierdzi, że pasażer jeździ bez legitymacji zostaje na niego nałożona kara pieniężna w wysokości 40-krotności ceny najtańszego biletu normalnego w taryfie przewoźnika.
Pasażerom zdarza się wsiąść do pociągu bez biletu. Jakie konsekwencje mogą się wiązać z takim przejazdem bez odpowiednich dokumentów? Za przejazd pociągiem bez biletu grozi kara pieniężna w wysokości 150-200zł.